| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
Alexandra
Type 1 diabetes
|

|
|
Indmeldt: 18. jan 2008 Indlæg: 18 Geografisk sted: Aalborg
|
|
Lav om natten
|
Skrevet: 28/07 2010 15:15
|
|
Jeg vil gerne vide, om der er nogen som har erfaring med at stoppe med at ta' langtidsvirkende insulin(Lantus solostar) kl. 22 og ta' det om morgenen i stedet for. Selv om jeg spiser inden sengetid, og får blodsukkeret op omkring 10, rasler det ned hver nat, og det er jeg sørme så træt af...
Venlig hilsen Alexandra |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Marly
Type 2 diabetes
|

|
|
Indmeldt: 18. nov 2009 Indlæg: 72 Geografisk sted: Sjælland
|
|
|
Skrevet: 28/07 2010 18:19
|
|
Jeg tager den langsomvirkende insulin (Levemir) morgen af samme grund. Det synes jeg fungerer fint for mig.
Marly. _________________ Type1½ august 2006, insulinbehandlet siden august 09. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Alexandra
Type 1 diabetes
|

|
|
|
|
|
Skrevet: 29/07 2010 8:09
|
|
Tak for svaret Marly. Tog ikke langtidsvirkende i går aftes, men kl. 8 i morges, og vågnede med det samme blodsukker som jeg havde, da jeg gik i seng i går aftes Nu er jeg spændt på, hvordan det påvirker blodsukkeret i løbet af dagen. Ved Du, om Lantus virker kraftigere på noget tidspunkt i løbet af de 24 timer? Har prøvet at kigge om der stod noget på nettet om det, men ku' ikke finde noget.
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Marly
Type 2 diabetes
|

|
|
Indmeldt: 18. nov 2009 Indlæg: 72 Geografisk sted: Sjælland
|
|
|
Skrevet: 29/07 2010 9:47
|
|
På f.x. hjemmesiden Institut for Rationel Medicin kan du se en kurve for hvordan Lantus virker i løbet af et døgn. Bare google Lantus - så kommer det
Måske du efter nogle dage kan forvente at dit morgen BS stiger lidt- men hellere det end de natlige lave BS. Måske du lige skulle høre hvad din læge siger.
Marly _________________ Type1½ august 2006, insulinbehandlet siden august 09. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
HK
Type 1 diabetes
|

|
|
Indmeldt: 22. jul 2008 Indlæg: 176
|
|
|
Skrevet: 29/07 2010 10:45
|
|
Jeg tar lantusen kl 13.00 på formidagen jeg. For og forhindre nattlige følinger. Det hjelper. Før tok jeg den klokka 20.00 på kvelden da hadde masse nattlige følinger. _________________ HK
Type1 siden 83.
Prøvd pumpe i 3 år og det fungerte ikke. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
louise79
Type 1 diabetes
|

|
|
Indmeldt: 12. jun 2008 Indlæg: 64 Geografisk sted: Århus
|
|
|
Skrevet: 31/07 2010 9:50
|
|
Jeg tager Lantus to gange om dagen. 14IE om morgenen og 6IE til sengetid. Har fået Lantus på forskellige tidspunkter, men har fundet ud af at det bedste er at dele dosis med ca. 2/3 om morgen og 1/3 om aftenen.
Men det er meget individuelt. _________________ På Humalog og Lantus - ingen pumpe til mig, ikke engang hvis jeg blev betalt for det...... |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Krinse
Type 1 diabetes
|

|
|
Indmeldt: 13. jul 2010 Indlæg: 12 Geografisk sted: Slagelse, Vestsjælland
|
|
Re: Lav om natten
|
Skrevet: 31/07 2010 10:02
|
|
| Alexandra skrev: | Jeg vil gerne vide, om der er nogen som har erfaring med at stoppe med at ta' langtidsvirkende insulin(Lantus solostar) kl. 22 og ta' det om morgenen i stedet for. Selv om jeg spiser inden sengetid, og får blodsukkeret op omkring 10, rasler det ned hver nat, og det er jeg sørme så træt af...
Hej Alexandra
Har du forsøgt at sænke din dosis et par enheder?
Mvh. Krinse _________________ Følger ikke de gængse normer hvad angår diabetes og mad. Holder alt hvad der har med kunstige sødemidler, LANGT væk og lever så naturligt som muligt. Anbefalinger til diabetikere vedr. fødevarer er i min optik helt hen i vejret. Økologi længe leve  |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Alexandra
Type 1 diabetes
|

|
|
|
|
|
Skrevet: 31/07 2010 10:45
|
|
Hej Krinse.
Ja, jeg har forsøgt at sænke Lantus'en med et par enheder, men det ændrede ikke på at blodsukkeret blev lavt om natten, og om dagen blev det for højt!!! Så jeg er tilbage på oprindelig dosis og tar det på 4. dag om morgenen. Indtil videre går det rigtig godt
Mvh. Alexandra |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|