| Vis foregående emne :: Vis næste emne |
| Forfatter |
Besked |
Nanzy
Type 2 diabetes
|

|
|
Indmeldt: 30. mar 2008 Indlæg: 39 Geografisk sted: Sydjylland
|
|
Ondt i ørerne
|
Skrevet: 08/02 2010 22:20
|
|
Om det overhovedet har noget med min diabetes at gøre ved jeg ikke; men jeg får næsten altid ondt i ørerne når jeg har spist slik!
Har I andre prøvet det  _________________ Type 2 siden 1995 (ca.) - insulinkrævende siden 2003 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
jth66
Type 2 diabetes
|

|
|
Indmeldt: 09. mar 2009 Indlæg: 15
|
|
|
Skrevet: 09/02 2010 1:10
|
|
Niks, men jeg får hovedpine.....tror lidt det er psykisk, da jeg har haft meget ballade med mine ører før jeg fik diabetes.
Mvh jth66 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
ønne
Type 2 diabetes
|

|
|
Indmeldt: 23. apr 2010 Indlæg: 6
|
|
Ondt i ørerne
|
Skrevet: 24/04 2010 7:22
|
|
Det lyder ( spændende) kan du beskrive hvordan det var med dine ører?
Jeg havde også (har) problemer med ørerne, men især inden der blev konstateret diabetes.
Er der flere som har oplevet noget med ørerne?
hilsen Ønne. |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Ronge
Type 2 diabetes
|

|
|
Indmeldt: 08. sep 2008 Indlæg: 811 Geografisk sted: Midtjylland
|
|
|
Skrevet: 24/04 2010 20:26
|
|
Jeg har ingen erfaring med ondt i ørene, men har/får smerter andre steder når BS svinger, eller bliver meget højt. Har spurgt hos min behandler, og fik den forklaring at man kan få ondt et utal af steder. Alle de steder hvor vi har små sarte blodkar, kan højt BS give smerter. Mange kender det fra deres øjne, som ofte kommer til at virke tørre, og dermed får man en svigende fornemmelse.
Men ja psykken spiller sikkert også ind, den dårlige smvitighed gnaver, når vi gør noget, som vi jo ganske udemærket godt ved at vi burde lade være med. _________________ Insulin krævende diabetes siden oktober 2004.
Mvh Ronge |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
ønne
Type 2 diabetes
|

|
|
Indmeldt: 23. apr 2010 Indlæg: 6
|
|
ondt i ørerne
|
Skrevet: 28/04 2010 17:29
|
|
Tak for dit svar Ronge. Jeg har virkelige brug for alt hvad jeg kan blive klogere på.
Kan simpelthen ikke fatte at det er rigtigt jeg virkelig har fået dette her at slås med.
Lige nu styrer det totalt mit liv.
Jeg overvældes af hedeture i tide og utide. Er det også normalt? |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
Ronge
Type 2 diabetes
|

|
|
Indmeldt: 08. sep 2008 Indlæg: 811 Geografisk sted: Midtjylland
|
|
|
Skrevet: 02/05 2010 20:31
|
|
Hedeture er også normale, specielt i forbindelse med at BS falder lidt for hurtigt. Så jo ønne det er ikke unormalt, vi oplever diabetes forskelligt, alt efter hvordan vi bliver ramt. Der er mange ting der er generelt, men også mange mindre ting som rammer forskelligt fra den ene til den anden.
Mine smerter ved langvarig højt BS er i mine bi testikler, hvilket overlægerne på amb. ikke forstår, men en specilal læge siger det er helt normalt. Så lægerne ved en del, men ikke alle læger kender alt til diabetes. _________________ Insulin krævende diabetes siden oktober 2004.
Mvh Ronge |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
jth66
Type 2 diabetes
|

|
|
Indmeldt: 09. mar 2009 Indlæg: 15
|
|
Re: Ondt i ørerne
|
Skrevet: 05/05 2010 21:00
|
|
| ønne skrev: | Det lyder ( spændende) kan du beskrive hvordan det var med dine ører?
Jeg havde også (har) problemer med ørerne, men især inden der blev konstateret diabetes.
Er der flere som har oplevet noget med ørerne?
hilsen Ønne. |
Hej Ønne
Først vil jeg lige undskylde at jeg ikke har svaret på den PM du sendte mig, men jeg fiser ikke rundt på Diachat hver dag, så derfor.
Jeg har valgt at svare dig her, fordi jeg mener at mit svar måske kunne have gavn for flere.
Mine øresmerter hønger sammen med at jeg får kolde fødder, og har altså intet med diabetes at gøre. Jeg havde en del mellem øre betændelse da jeg var barn. Det fjernede man mine mandler og polypper for. Så burde man jo tænke at så var den ged barberet men nej. Bliver jeg kold, får jeg øresmerter og nedsat hørelse. Nu er det jo især et problem om vinteren og for min kæreste der er ved at skrige sig hæs for at få mig i tale. DER ER MAD! JA SKAT, JEG ER GLAD, tak for at du spørger ?
Så kommer hun drønende med mine "ører" (læs høre apparat) og gentager det hun har sagt. Ups Lidt pinligt, men som sagt har det intet med min diabetes at gøre.
Hovedpinen er jeg og pyskologen kommet frem til, bunder i dårlig samvittighed, måske kombineret med lidt væskemangel.
Håber det hjalp
Med venlig hilsen
Jth66 |
|
| Tilbage til toppen |
|
 |
|